Tenat Akibat Kencing Tikus Akhirnya Beransur Sembuh

Tenat akibat kencing tikus? Ya, Kencing tikus sememangnya merbahaya jika tidak dirawat segera. Kuman dari kencing tikus boleh membawa komplikasi kepada organ-organ tubuh. Tanpa rawatan segera, pesakit boleh enjadi tenat akibat kencing tikus hingga membawa maut. Ummi pernah kongsikan sebelum ini tentang 8 fakta penting kencing tikus yang wajib kita ambil tahu. Kali ni ummi nak kongsikan pula pengalaman encik Amirul Badri yang pernah tenat akibat kencing tikus. Beliau asalnya tidak sedar bahawa simptom najis berdarah yang dialami merupakan tanda kencing tikus telah menyerang sistem tubuh badannya. Setelah menjadi semakin teruk, beliau dikejarkan ke hospital dan terus ditahan di unit kawalan rapi (ICU). Namun, sungguh mengagumkan apabila selepas 7 hari, beliau sudah dapat menjalani kehidupan seperti biasa dan sembuh sepenuhnya.

Sebelum ni saya hanya pernah dengar tentang kencing tikus di berita dan saya tak sangka saya akan menjadi salah seorang yang mengalaminya. Kisah ni pada tahun lepas sekitar Ogos.

Pada mulanya saya berak darah lebih kurang dalam seminggu. Saya tak fikir ia sesuatu yang serius. Sebab saya tak ada sakit apa-apa. Kemudian lepas seminggu baru datang gatal-gatal badan, badan rasa lemah dan sakit kuat sangat di bahagian belakang. Rasa bisa-bisa badan.

Saya mula demam kebah, demam kebah dan saya cuba bertahan dua hari. Hari ketiga saya dah tak mampu tahan sakit sangat. Masa tu jam 4 pagi Subuh saya beritahu isteri dan isteri saya bawa saya ke hospital bahagian kecemasan. Saya diletakkan di katil kritikal dan dimasukkan air 8 botol. Masa tu tekanan darah terlalu rendah. Saya diletakkan di bahagian kecemasan lebih kurang 5 jam. Kemudian saya terus dihantar ke wad ICU.

Di sini saya diberitahu saya kena virus KENCING TIKUS. Ahli keluarga semua risau, yela kan KENCING TIKUS ni orang cakap PEMBUNUH SENYAP. Ia boleh menyerang fungsi organ lain macam buah pinggang, jantung, paru-paru dan sebagainya. Juga boleh mengakibatkan kematian mendadak. Mau tak risaunya. Semua risau terutama mak saya.

Di sini ICU saya dipantau rapi. Masa ni saya rasa sakit dada, muka bengkak, nak tidur pun tak selesa dan memang tak berdaya rasanya. Hati terubat bila ramai ahli keluarga, jiran-jiran dan sahabat yang datang melawat.

Saya ditahan di ICU selama dua hari. Masa hari kedua tu kakak saya datang dari Tanjung Malim hantarkan Vivix dan Nutriferon. Kali pertama dia bagi saya minum Vivix di katil ICU, dia bancuhkan ke dalam air botol. Merah. Pekat. Macam air sirap. Kakak saya pesan makan jugak Nutriferon yang diberi dalam bentuk sachet tu. Saya tuangkan je ke dalam mulut.

Selepas keluar dari ICU saya diletakkan di wad biasa selama 6 hari. Isteri saya terus berikan vitamin setiap hari. Alhamdulillah badan pun cepat rasa sihat dan segar. Hari ketujuh tu saya dah boleh teruskan kerja saya macam biasa. Terkejut geleng kepala group famili Tok Noi bila saya hantar gambar dah atas bot pada hari ketujuh tu.

Kakak saya beritahu vitamin yang diberi tu dapat membantu menguatkan imun badan saya melawan jangkitan virus dan bakteria dan memberi tenaga pada sel badan saya. Syukur Alhamdulillah. Terima kasih semua ahli keluarga dan sahabat yang mendoakan. Terima kasih Shaklee.

tenat akibat kencing tikus sembuh dengan segera selepas amalkan shaklee

 

Vitamin Shaklee Untuk Kencing Tikus

#1 – Nutriferon :

  • Penggalak sistem imun @ immune booster yang sangat hebat dan berkesan
  • Ia akan mengaktifkan sistem pertahanan imuniti dan menggerakkan “pasukan cari dan musnah” dalam sistem imuniti badan
  • Nutriferon merupakan kombinasi extrak 4 jenis tumbuhan. Ia merupakan hasil kajian immunilogist jepun, Dr. Yasuhiko Kojima selama 40 tahun dalam membantu meningkatkan sistem imunisasi tubuh.
    • Biji Labu – Merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh
    • Biji Plantago Asiatica – Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun
    • Bunga Safflower – Menghasilkan dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman
    • Honeysuckle Jepun – Menentang pencerobohan virus dan kuman

#2 – Vivix :

  • Membantu meningkatkan imun sistem tubuh
  • Menggalakkan kesihatan menyeluruh
  • Membaikpulih dan memelihara DNA dan sel-sel dalam  tubuh badan. Ini untuk memastikan sistem tubuh dapat berfungsi dengan baik

shaklee untuk kencing tikus

Order

Ummi Tiqah
SMS/Whatsapp: 018-290 7924  
ummitiqah@gmail.com  
FB Page: Ummi Tiqah

Pengedar Sah Shaklee. 

COD sekitar Gombak, Selayang, Setapak, Taman Melati, Wangsa Maju. 

Atau Order Online

(Kad credit atau debit diperlukan untuk pembelian online)

set gastrik shaklee

Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge