Telomere : Bagaimana Vivix Melambatkan Penuaan dan Melawan Penyakit

Hebat sangat Vivix hingga mengaku mampu menghalang penuaan selular. Sebenarnya, macam mana Vivix ni bertindak menghalang penuaan selular? Apa benda pula telomere atau telomeres ni?

Ok, hari ni ummi nak cerita pasal benda saintifik sikit supaya kita dapat faham macam mana vivix ni bertindak melambatkan penuaan dan melawan penyakit- penyakit berkaitan. Cuba tengok gambar di bawah. Ianya merupakan gambar kromosom kita.

Nampak tak garisan oren di hujung kromoson tu. Ianya dipanggil telomeres. Telomeres ni berfungsi melindungi kromosom. Nak mudah faham, kita tengok plastik kat hujung tali kasut. Fungsinya nak lindung tali kasut tu dari berbulu dan rosak kan? Begitulah juga dengan telomeres ni berfungsi melindungi sel-sel tubuh kita.

Telomeres ni makin memendek bila usia kita meningkat. Bila dah terlampau pendek, maka jadilah seperti perumpamaan tali kasut tadi.

Ramai saintis percaya bahawa telomeres ni boleh jadi pengukur kelanjutan umur (marker of longevity) atau penanda penuaan biologi (marker of biological aging). Selain peningkatan usia, telomeres juga boleh menjadi pendek disebabkan penyakit berkaitan penuaan seperti kanser, strok, dementia, penyakit kardiovaskular, obesiti, osteoporosis dan diabetes.

Bila dah faham tentang telomeres, baru ummi boleh terangkan bagaimana Vivix berfungsi sebagai ejen anti penuaan.

Kajian Telomeres: The Shaklee Telomere Research Landmark Study II

Shaklee telah bekerjasama dengan Dr Elizabeth Blackburn dalam menjalankan kajian ini (Dr Blackburn merupakan pemenang The Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009 yang menemui bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan enzim telomerase.

Hasil kajian ke atas 107 peserta yang mengamalkan Shaklee (Vivix, Vitalizer dan Cinch) selama 5 tahun berbanding mereka yang tidak mengambil Shaklee menunjukkan:

  1. Penggunaan Shaklee ke atas penggunanya dapat mengurangkan kadar pemendekan telomeres sebanyak 40 PERATUS. Dalam erti kata lain, telomeres peserta yang tidak mengambil Shaklee lebih cepat pendek berbanding pengguna Shaklee. Jadi, sel pengguna Shaklee lebih lambat tua berbanding kumpulan kedua.
    2. Telomeres pengguna Shaklee adalah 11 PERATUS lebih panjang dari kumpulan kedua.  
    3. Telomeres pengguna Shaklee yang berusia 80 tahun adalah sama panjang dengan individu     sihat (tidak merokok) yang berusia 41 tahun. Bermakna, pengguna Shaklee adalah 39               TAHUN LEBIH MUDA. Wow!

Bagaimana Vivix Melambatkan Penuaan Selular

Jadi, bagaimana vivix membantu melambatkan penuaan selular? Jawapannya ialah kandungan resveratrol di dalam vivix yang sangat tinggi antioksidan. Resveratrol mampu merendahkan kadar pemendekan telomeres seterusnya membaiki sel DNA manusia.

 

Hebat kan hasil alam semulajadi ciptaaan Allah?

 

Kesihatan tubuh badan kurniaan Allah sewajarnya dijaga dengan baik. Namun, tiada siapa menyangka atau dapat menghalang jika sesuatu yang buruk terjadi terutama jika diserang penyakit merbahaya, nauzubillah. Sama- samalah kita pelihara kesihatan diri masing- masing untuk dirri sendiri dan mereka yang memerlukan kita, insyaaAllah.

Nak dapatkan vivix secara online, terus dari Shaklee? boleh klik icon di bawah untuk order:

Namun, jika ingin mendapatkan maklumat lebih lanjut atau dapatkan penjimatan hebat sempena bulan promo vivix (Januari 2017), jangan segan hubungi ummi ye.

Ummi Tiqah
SMS/Whatsapp: 018-290 7924  
ummitiqah@gmail.com  
FB Page: Ummi Tiqah

Pengedar Sah Shaklee.

COD sekitar Gombak, Setapak, Selayang, Wangsa Maju. Pengeposan ke seluruh Malaysia melalui PosLaju. 

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge