Penyelesaian Masalah Gastrik Akibat Alahan Udang

Alami gastrik akibat alergik dengan udang? Mungkin ada yang mengalaminya tanpa disedari. Kali ni ummi kongsikan pengalaman seorang ibu yang mengalami alahan gastrik disebabkan udang. Secara tidak sengaja juga penyelesaian masalah gastrik beliau temui selepas mengamalkan set menyusu Shaklee.

Saya seorang ibu kepada 4 orang anak yg berumur daripada 10 hingga 4 tahun. Saya juga seorang guru yang berumur 42 tahun. Dan ini adalah kisah testimoni saya yang konsisten amalkan ESP, Vitamin B Complex, Vitamin C dan juga Alfalfa.

Saya mula-mula kena gastrik semasa saya mengandung anak sulung (2007). Dan, gastrik saya hanya menyerang jika saya ada makan udang. Sebelum kahwin saya takde masalah pun jika makan udang. Malahan, udang adalah makanan favorite saya, terutamanya udang sungai. Mungkin perubahan hormon semasa mengandung menyebabkan badan saya tak boleh nak terima udang. So, pendek kan cerita, saya terpaksa berpantang makan udang.

Selepas melahirkan anak sulung, kira2 umur anak sudah lebih 6 bulan, saya cuba lagi makan udang. Sekali lagi saya diserang gastric yang teruk. Yang mana jika saya telan Trisilox pun tak jalan.

Mengerekot la saya kat tilam sepanjang hari. Last2 saya telan 2 biji panadol dan 2 biji Trisilok, barulah lega sikit sakit perut tu. Tetapi, dalam masa 2 hingga ke 3 hari tu, memang saya langsung tak boleh silap makan.

Contohnya, saya kena makan bubur..tak boleh makan nasi biasa. Itupun dlm kuantiti yg sedikit. Tak boleh juga makan makanan yg pedas dan juga berminyak. Kalo over makan atau tersalah makan, maka gastric akan kembali datang menyerang.

Oleh kerana sudah berasa serik dengan kesakitan gastric, maka saya lebih rela untuk berpantang daripada makan udang sampai bila2.

Semasa hamil anak ke 4 (2012), saya mula mengamalkan vitamin Shaklee. Antara yg saya amalkan masa tu adalah ESP, Vitamin C dan Vitamin B. Selepas bersalin hingga tamat berpantang, saya amalkan Alfalfa selain daripada vitamin 2 yg saya amalkan sebelum ini.

Apabila anak saya berumur 2 tahun, sekali lagi saya cuba untuk makan balik makanan kegemaran saya sejak dari zaman anak dara lagi. Dan, saya terkejut bila selepas makan tu perut saya okey je. Takde tanda2 diserang gastrik.

Selang seminggu kemudian, saya cuba lagi makan udang, pun masih sama, tiada lagi diserang gastric. So, dari situlah saya sedar yang vitamin Shaklee yang saya amalkan itu telah menyebabkan gastric saya sembuh walaupun pada awalnya niat saya utk amalkan Shaklee adalah utk breastfeeding.

Jadi, sampai hari ini, setelah anak no. 4 saya berumur 4 tahun, saya masih amalkan Shaklee. Dan, kepelbagaian vitamin yg saya dah cuba pun makin bertambah. Hampir semua vitamin Shaklee sudah saya cuba.

Malahan, anak2 dan suami pun saya suruh dorang amalkan vitamin Shaklee setiap hari. Dan, sehingga ke hari ini saya amat yakin dengan kualiti vitamin Shaklee. Terima kasih Shaklee.

penyelesaian masalah gastrik

 

Penyelesaian Masalah Gastrik dan Elergi Shaklee.

Cadangan Set Gastrik dan Alergi:

(1) Vitamin C –  Ia mengawal pengeluaran histamin dalam tubuh. Vitamin C berfungsi mengelak masalah alergi dari berterusan. Ianya bertindak sebagai anti-histamin namun tiada kesan sampingan seperti drugs anti-histamin.

(2) B Complex – Vitamin ini bertindak sebagai penenang kepada sistem saraf tubuh manusia. Ia akan menjadi antistress kepada tubuh kita dan membantu meningkatkan sistem imun tubuh. Vitamin B6 penting untuk pengeluaran selaput lendir yang sihat dan membantu meningkatkan antibodi badan

(3) Alfalfa Complex – . Dari pokok alfalfa yang bersifat alkali. Ia membantu mengurangkan keasidan. Mempunyai fungsi mengatasi masalah keradangan disebabkan alergi. Daun Alfalfa tinggi nutrien kerana akarnya yang panjang dan dalam, dapat menyerap pelbagai mineral. Alfalfa membantu melawan keasidan ( asid ) yang terjadi akibat toksin yang berlebihan dalam badan dan turut membantu menurunkan berat badan.

(nota : Pesakit SLE tidak dibenarkan mengambil alfalfa)

(4) ESP Soy Protein – Merupakan protein dari tumbuh-tumbuhan.  Mempunyai indeks glisemik rendah yangmembantu pesakit gastrik berasa kenyang dan bertenaga lebih lama. Selain itu, ia sangat diperlukan untuk pemulihan luka di dalam perut dengan menggantikan tisu di dinding perut yang telah rosak akibat keradangan oleh asid.

Spenyelesaian masalah gastrik

 

Order

Ummi Tiqah
SMS/Whatsapp: 018-290 7924  
ummitiqah@gmail.com  
FB Page: Ummi Tiqah

Pengedar Sah Shaklee. 

COD sekitar Gombak, Selayang, Setapak, Taman Melati, Wangsa Maju. Pengeposan ke seluruh Malaysia

Order Online

set gastrik shaklee

(Kad kredit atau debit diperlukan untuk pembelian online)

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge